Pengikut

02 Januari 2011

TAHUN YANG PENUH SIGNIFIKAN

Memasuki tahun 2011 sangat berbeza dengan tahun-tahun lalu. Ini kerana 2011 merupakan tahun permulaan untuk saya memikirkan sepenuhnya halatuju kerjaya yang pastinya memberikan banyak impak dalam hidup. Menoleh apa yang telah berlaku sepanjang tahun 2010 amat mengujakan. Ya,segalanya harus diawali dengan mengoreksi hubungan kita dengan Tuhan, pemilik sah nafas hidup kita. Corak persahabatan dengan Tuhan mewarnai gaya hidup kita dengan orang lain, bermula dalam keluarga, mengalir dalam kerjaya dan komuniti lain. Selain mengikut 'kalendar', banyak juga peristiwa 2010 yang berlaku di luar perancangan dan kehendak peribadi, khususnya perkenalan dengan beberapa peribadi yang berpengaruh dan keterlibatan dalam organisasi dan program berskala nasional. Saya yakin Tuhan mempersiapkan banyak hal dalam hidup saya.Itu sebabnya saya menyediakan diri untuk menerima rencana dan pekerjaanNya dalam hidup saya. Sebab itu 2011 akan memperlihatkan perancangan dan tindakan yang lebih strategik dan berfokus.Namun semuanya diawali dengan hubungan dengan Pemilik Masa Depan iaitu Tuhan sendiri. Berkembang dalam keluarga, pelayanan, kerjaya bahkan kepada skop sasaran yang lebih luas. Sebab itu 2011 sangat signifikan untuk saya. Masa terus berlalu dan saya perlu lebih bijak dalam banyak hal. Ya, bukankah kebijakan dan ketelusan itu disebut oleh Tuhan dalam firmanNya. Bijak saja tidak cukup tapi perlu telus. Telus saja tidak cukup tapi perlu bijak. Bijak dan telus adalah adik beradik tidak dapat dipisahkan. Kedua unsur inilah yang bakal mewarnai 2011 ini dalam hidup saya. Beberapa bulan sebelum tirai 2010 ditutup, ramai sekali yang bertanyakan kepastian "sesuatu" daripada saya. Ya, apa yg boleh saya katakan ialah kalau kehendak Tuhan, maka saya siap untuk berkorban. Perjuangan tanpa pengorbanan itu tiada penamat. Ada harga yang mahal yang harus dibayar apabila memperkatakan tentang perjuangan. Tapi ingatlah perjuangan ini milik semua. Saya hanya berperanan dalam posisi yang kecil. Sebab itu apabila anda tidak siap untuk berkorban, agak payah mengharungi perjuangan ini. SELAMAT TAHUN BARU 2011

Tiada ulasan: