Pengikut

14 November 2010

SEPETANG DI KG DINGAI


Kampung Dingai, tidaklah terlalu jauh dari Pekan Pitas. Perjalanan memakan masa sekitar 15 minit sahaja. Sejak beberapa tahun lalu saya kerap mengunjungi kampung ini dan sekali lagi semalam En Maibin selaku pemimpin kampung tersebut menjemput saya bagi menyampaikan renungan sempena keberangkatan anaknya yang akan meneruskan pengajian di politeknik. Ternyata kesyukuran mereka turut dikongsi oleh penduduk kampung berkenaan yang turut datang beramai-ramai. Semangat kemasyarakatan ternyata masih jelas diamalkan di kalangan mereka. Bagi saya penduduk di sana bukan lagi asing untuk saya. Situasi dan cabaran mereka di sana sentiasa dibualkan. Antaranya ialah keluhan mengenai bekalan eletrik yang belum mereka nikmati walaupun janji sejak sekian lama. Selayaknya mereka dah menikmati itu kerana jarak yang dekat dan keadaan jalanraya yang agak. Sekali lagi terima kasih kepada penduduk Kg Dingai khususnya keluarga Maibin dengan jemputan dan sambutan hangat terhadap saya.

Tiada ulasan: