Pengikut

11 Mei 2011

BANGKIT DAN BERSINAR


Hujung minggu lalu saya berada di KL sebagai salah seorang penceramah dalam Seminar "Awake, East Malaysia" anjuran Wawasan Penabur dan DUMC (Dream Centre). Ini kali kedua saya dipanggil dalam seminar ini untuk berkongsi apa yang sedang berlaku di Sabah dalam beberapa sudut. Saya juga berkongsi persepsi tentang kurikulum subjek sejarah Tingkatan 1 hingga 6. Antara penceramah lain ialah YB Baru Bian (Dun Ba Kelalan...baru menang), Mr.Ling Heng Seng (peguam yang tidak asing lagi) dan beberapa yang lain. Isu-isu sangat luas dan sangat relevan dengan keperluan Sabah Sarawak.
Pagi 8 Mei pula, saya melayani jemaat Methodist DUMC (Bahasa Malaysia). Rasa teruja dengan sambutan mereka dan mengenali ramai jemaat "pelbagai' bahasa dan bangsa. Kedatangan saya di KL pada kali ini juga amat bermakna kerana buat pertama kali saya membawa 3 orang anak merasai pengalaman pertama menaiki kapal terbang dan melawat KL.
Terima kasih kepada DUMC atas layanan VIP terhadap kami sekeluarga. Saya rasa terharu dan kecil dengan layanan sebegitu. Juga terima kasih dengan peluang dan jemputan ini dan rasanya saya turut mendapat sesuatu "ole-ole" berharga pada kali ini.

Tiada ulasan: