Pengikut

03 Februari 2011

KELOMPOK KG BILANGAU KECIL





Hari ini saya bersama jemaat@pemimpin daripada gabungan 5 kampung iaitu Kg Bilangau Kecil, Sumbilingon, Dingai, Mempakad Darat dan Kinobuntung. Acara 2 dalam 1 iaitu sambutan ulangtahun ke-44 jemaat Bilangau Kecil dan pelancaran kelompok Bilangau Kecil. Dihoskan oleh penduduk Kg Bilangau Kecil dibawah pimpinan Pdt James Obe, Anthony, Ambang, KK Tetmin dan ramai lagi. Turut hadir ialah pengerusi AJKP Dandun, Pdt Jonius. Majlis yang diadakan di dewan 1Malaysia ini berlangsung sehari suntuk, berakhir dengan pemilihan AJK kelompok yang diterajui oleh Pta Tetmin. Terima kasih dengan jemputan dan sambutan hangat yang diberikan dan semoga kelompok ini akan bertumbuh dan berkembang.

2 ulasan:

Misbun berkata...

Shallom Cikgu,saya ada pertanyaan dan mungkin Cikgu boleh panjangkan pada pihak yang berkenaan,pertanyaan saya berkisar pada pelayanan di peringkat jemaat,saya ingin bertanya sama ada pihak Pusat mengiktiraf jabatan penatua,seperti mana yang di amalkan di sesetengah geraja seperti SIB,bagaimana di dalam gereja kita PCS?Pertanyaan kedua saya,sekirannya pihak gereja mengiktiraf status Penatua,apa kelayakan sesorang itu di tahbis menjadi penatua,umumnya kita hanya mempunyai Tumpuk yang mana di tahbis berdasarkan pengalaman mereka juga yang pernah bersekolah di sekolah teologi @ PLA.

Misbun Nobin

MAKLIN MASIAU berkata...

Sdra Misbun..terkini PCS iktiraf malah dah masukkan penjemaatan. kelayakan memang PLA dan penggunaan scara brpringkat.