Pengikut

04 Disember 2010

KEINDAHAN NATAL

Buat kali kedua Majlis Gereja-Gereja Daerah Pitas telah berjaya mengadakan sambutan krismas peringkat daerah semalam. Berbanding tahun lalu, sambutan kali ini diadakan awal disember bagi memudahkan semua gereja menyambut krismas dengan lancar sepanjang disember. Lima gereja iaitu PCS, Anglikan, SIB, GBPCS dan SDA bergabung untuk memeriahkan sambutan yang bertemakan Keindahan Natal. Bermula pada 2.00 ptg sehingga 10pm, sambutan diisi dgn pelbagai aktiviti iaitu derma darah, jualan buku, koir, kotbah, persembahan khas, candle light dan mini konsert yg dipimpin oleh Borneo Praise Music. Dalam persembahan khas, gereja SIB dan Anglikan mempersembahkan tarian, SDA (koir) dan PCS Pekan Pitas (Choral Speaking). Tidak ketinggalan jemputan lain iaitu koir daripada PCS Parokhi Mangkapon.
Berdasarkan kapasiti dewan dan bilangan kerusi, sekitar 350 umat Kristian yang hadir sebagai tanda kesatuan dan sukacita dalam Krismas. Selaku pengerus majlis gereja-gereja Pitas, saya bangga dengan kerjasama dan kesatuan umat Kristian di daerah Pitas yang didorong oleh pemimpin-pemimpin utama gereja. Terima kasih kepada anda yang telah menderma dan menyokong, memberikan kerjasama demi kemeriahan Natal.
Aktiviti majlis gereja2 Pitas pada tahun ini akan ditutup dengan kunjungan ke wad hospital pada 24 Disember utk berkoir dan menyampaikan hadiah krismas.

2 ulasan:

ubi kayu berkata...

Sudah lama tidak berkunjung ke blog ini. Ini entri blog yang paling saya suka, bila melihat ada kesatuan dalam umat Kristian biarpun berbeza denominasi. Saya yakin, semua mengimpikan matlamat yang sama. Tahniah kepada anda kerana mampu menggabungkan gereja-gereja untuk kepentingan bersama. Tiada yang dapat menjatuhkan kita selagi kita mempunyai kekuatan dalam kesatuan! Halleluyah!

MAKLIN MASIAU berkata...

trima kasih tn ubi kayu.memang x mudah memulakan kesatuan ni bbrapa ketika lalu.Syukurlah dgn prkmbangan yg ada.Saya selesa n sukacita utk menyerahkan tanggungjwb ni