Pengikut

03 September 2010

TERIMA KASIH FELCRA

Beberapa bulan lalu saya paparkan program Seminar Skor A STPM yang kami rancang pada 24-26 September 2010 di Kota Kinabalu. Sasaran ialah pelajar seramai 58 orang. Kos keseluruhan RM12,588.00. Tingkatan 6 memang tiada peruntukan dan ini merupakan cabaran. Tiket penceramah dari semenanjung dan Sabah sahaja mencecah RM4500. Antara strategi kewangan ialah menulis surat derma daripada sekitar 20 organisasi. Saya tak perlu sebutkan agensi berkenaan. 3 agensi sudah memberikan respon minta maaf. Sehingga kini hanya FELCRA yang memberikan respon positif dengan menyumbangkan RM500. Pegawainya sendiri yang datang ke PPD menghantar cek. Majlis penyampaian berlangsung kelmarin secara ringkas di bilik Pegawai Pendidikan Daerah Pitas. Terima kasih Felcra.
Masa kami kami semakin suntuk. Dimanakah kami mencari wang untuk menampung kos ini? YB2 pun tidak terkecuali untuk dihubungi beberapa bulan lalu. Minta diingatkan sebulan sebelum program berlangsung. Saya secara profesional telah mengingatkan 3 hari lalu. Nampaknya SMS saya tidak dijawab. Apa salahnya menunggu kan..
Kalau kita tidak merancang sasaran yang lebih besar, maka kita tidak akan bekerja keras. Bak kata pepatah "kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai". Merancang program seumpama ini mestilah diikuti dengan pengorbanan..ya..demi Pitas ini.

1 ulasan:

ubi_kayu berkata...

Tidak dinafikan, kos program ini begitu tinggi. Belanja penceramah sahaja sudah lebih 1/3 dari kos keseluruhan. Tapi, nampaknya organisasi2 atau YB2 yg berkenaan mungkin melihat program ini satu usaha yg tidak menguntungkan mereka. Apa2 pun, diharap program ini dapat dijayakan sungguhpun tidak mempunyai kos yg mencukupi. Pihak2 yg berkenaan, ringan2kanlah tangan anda. Tahniah kepada FELCRA!