Pengikut

29 Julai 2010

LAPORAN FDI ASIA TENGGARA 2009

Laporan FDI 2009 dikeluarkan oleh badan rasmi "pihak ketiga" yang memantau aliran pelaburan asing di semua negara.Sebagai rakyat Malaysia yang cintakan negara ini,saya agak terkedu melihat prestasi FDI negara kita makin menurun malahan di belakang negara Vietnam dan Filipina. Kalau momentum ini berterusan, ini bukan berita gembira untuk rakyat Malaysia. Mustahil ekonomi kita kukuh selamanya kalau setakat bergantung dgn pelaburan dalaman kerana (MALAHAN) pelabur tempatan kita sendiri sudah ramai yang memfokuskan pelaburan ke luar negara. Cuba anda fikirkan analogi saya, kalau anda ada wang yang cukup, sanggupkah anda membuka supermarket di kawasan penempatan pelarian IMM13 di Papar atau Pulau Gaya?

1 ulasan:

lik berkata...

kalau saya ada duit ah....ai..yah mana saya mau labur sana.... Apa faedah saya labur sana....bagus lagi simpan di ASB saja.....