Pengikut

19 Oktober 2009

SANGAT KECEWA


Kembali dari perlawanan persahabatan badminton dengan satu team "terkuat" dari Kota Marudu malam hari sabtu lalu, (kami menang besar..hehe), saya bergegas balik ke rumah untuk menyaksikan perlawanan bola sepak Liga Inggeris antara team saya Liverpool vs Sunderland. Perlawanan yang saya jangka dimenangi oleh Liverpool. Setibanya di rumah, perlawanan sudah masuk ke minit 62 dan ternyata team saya sudah ketinggalan 0-1. Ketiadaan Gerard dan Torres sangat dirasai. Saya terus menonton dengan harapan sekurang-kurangnya seri tapi sehingga wisel penamat Liverpool gagal menjaringkan sebarang gol. Kecewa? Memang kecewa tapi apakan daya. Ternyata malam itu Liverpool serba tidak menjadi dan Sunderland memperlihatkan semangat melawan yang tinggi. Saya sebenarnya tidak melihat bagaimana Sunderland menjaringkan gol tersebut, jadi saya menunggu ulasan perlawanan. Apabila jaringan ditayangkan semula, ternyata sangat mengecewakan. Tendangan dari penyerang Sunderland terkena kepada sebiji bola sepak pantai yang dilepaskan oleh seorang penyokong (dikatakan penyokong Liverpool tetapi memakai baju biru...menurut catatan, warna biru adalah warna yang tidak digemari oleh Liverpool kerana warna rasmi kelab Everton yang merupakan musuh ketat Liverpool). Akibatnya bola tempias dan penjaga gol Liverpool tidak dapat berbuat apa-apa. Ini sangat mengecewakan. Ada pihak berkata jaringan seumpama ini harus dibatalkan dan pihak lain pula disebaliknya. Ada sesiapa yang arif tentang undang-undang bolasepak? Yang jelasnya, jaringan itu disahkan dan saya SANGAT KECEWA. Hehehe..sedih tanpa airmata.

P/S
1. Sesekali ubah mood mengulas sukan dalam blog ni. Saya memang peminat Liverpool dan pasukan England.
2. Saya pernah membeli jersi Liverpool yang "original" dari Padang Besar, sempadan Perlis-Thailand tapi saya hanya sempat memakai beberapa kali kerana dicuri dari sidaian di rumah. Takpalah..pasti yang mencuri tu pun peminat Liverpool, halalkan ja lah..hahaha

2 ulasan:

Oboy berkata...

Chelsea pun kalah uncle...this weekend, Liverpool vs Man Utd.

nal berkata...

sorry cikgu...
saya betul2 gembira bila liverpool kalah masa tu...
huhu...