Pengikut

26 Februari 2009

KISAH BENAR : Pencuri Handalan Yang Tewas !!!

Tak tahu nak cakap apa..nak klasifikasikan kisah benar ni dlm kategori cerita lucu atau cerita selam? Yang jelasnya..inilah kisah benar yg saya petik/link kan dari rakan blog Persatuan Blogger Sabah..
Amat menarik kisahnya… tapi kalau pencuri tetap pencuri. Samaada akan menerima balasan di akhirat Allah SWT akan tunjuk di dunia juga. Kisah gambar di atas adalah kisah sang pencuri di Kampung Sura Hujung, Dungun, Terengganu yang menemui ajalnya seperti yang dilihat di atas ketika cuba menyelit masuk melalui lantai papan rumah Wan Azhan, seorang guru di Sekolah Menengah Kebangsaan Batu 7 , Dungun.
Wan Azhan yg baru pulang dr sekolah terkejut apabila naik ke rumahnya dan melihat ada kepala di lantai dapur rumahnya. Dia yang tidak mempercayai apa yg dilihat bergegas ke rumah jiran utk memanggil jiran mengesahkan apa yang dilihat. Dia kemudiannya terus memanggil jirannya kerana tidak percaya dengan apa yang dilihatnya tetapi mereka mengesahkan ia adalah kepala manusia. Katanya, dia turut memeriksa bahagian bawah rumah dan terkejut apabila mendapati badan mangsa terjuntai di antara lantai rumah setinggi kira-kira satu meter itu. Menurut Wan Azhan yang tinggal bersendirian di rumah tersebut sejak tahun 1983, dia mengenali mangsa yang juga jirannya.

Sumber: http://dungun.net/2009/01/mati-tersepit-lantai-rumah-sura-hujung/
http://forum.lowyat.net/topic/915754
Gambar: http://img407.imageshack.us/img407/9977/downloadww1.jpg

3 ulasan:

windi berkata...

lama sudah saya cari blog yang ada gambar bahagian atas orang yang mati tersepit tu. sebelum ni yang kena tayang kaki berjuntainya saja. Rupanya begitu pula keadaan kepala dia yang tersepit tu ah. tengkiu for posting the pic.

MAKLIN MASIAU berkata...

u try post kan yg kaki berjuntai..kita kasi lengkap gambarnya..haha

Tanpa Nama berkata...

AIk,betul juga barangkali cerita nie cikgu. Tak taulah kalau surat khabar yang menipu tapi saya memang ada baca juga dalam akhbar kalau pasal cerita ni. Bah, kasih sambunglah kaki dia tu. hehe