Pengikut

23 September 2008

" ALLAH "

Bagi anda yang belum mengetahui ada baiknya saya maklumkan tentang larangan penggunaan perkataan "ALLAH' yang kerajaan kenakan kepada penganut Kristian di Malaysia. Melalui pertemuan saya dgn Ps Jerry 13 September lalu dan mesyuarat EXCO PCS pada 20 Sept, saya mengumumkan bahawa larangan ini telah DITARIK BALIK melalui kenyataan penghakiman yang tidak dimuatkan dalam media massa arus perdana. Walau bagaimanapun penggunaan perkataan ALLAH di kalangan penganut Kristian hanyalah untuk konteks ALLAH ORANG KRISTIAN dan bukannya ALLAH MUSLIM. Maksudnya apabila orang Kristian mengungkapkan perkataan ALLAH, konotasinya merujuk kepada ALLAH KRISTIAN.
Sesungguhnya penghakiman ini amat teliti, adil dan penuh hikmat. Situasi ini merupakan jawaban doa yang amat tepat. Segala hormat dan pujian syukur hanya untuk TUHAN YESUS KRISTUS. Allah Jehovah Jireh ! AMIN !!!!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih sgn makluman ini. Praise The Lord

Tanpa Nama berkata...

nda tau lah mau cakap apa sbb isu ni sensitif...

kristian dan Islam sbnrnya dari rumpun yang sama cuma nabi pembawa yang berbeza...saya tidak boleh mengulas lebih panjang...yg pntg kita saling menghornati agama d Msia.