Pengikut

19 Ogos 2008

PELAYANAN SCRIPTURE UNION

Pernahkah anda mendengar Scripture Union? Atau pernahkah anda mengunjungi kedai Pustaka SU di tingkat 2, Wisma Merdeka? Pelayanan Scripture Union, ringkasnya SU sebenarnya sangat bermanfaat kepada gereja khususnya untuk kanak-kanak dan belia. SU yang telah wujud di serata dunia http://www.su-international.org/blue.php?Doo=ContentView&id=677 begitu sinonim dengan pelayanan buku-buku dan penganjuran kem yang sangat interaktif dan berkesan. Majoriti gereja bumiptera (lokal) di Sabah kurang mengenali SU kerana kebanyakan pelayanan SU di Sabah selama ini tertumpu kepada gereja-gereja berbahasa Cina dan Inggeris. Kenapa? Ini kerana semua staf mereka adalah berbangsa Cina. Adakah orang tempatan tidak diberikan peluang? Bukan...pernah beberapa kali diberikan peluang tetapi selalu sahaja gagal menghampiri garis penamat. Ringkasnya..kesetiaan masih menjadi persoalan.
Buat masa sekarang, saya adalah ahli bersekutu SU dan AGM SU Sabah bulan lalu melantik saya sebagai part-time staf dalam bidang pelajar/guru. Jika anda melawat web SU yang tertera anda boleh mengenal lebih dalam tentang SU dan melihat rangkaian pelayanan SU di seluruh dunia, khususnya di Sabah. Anda boleh menghubungi saya untuk sebarang keperluan pelayanan yang diterajui oleh SU.
Apakah suatu masa nanti SU diterajui oleh bumiputera Sabah seperti di Sarawak? Pasti YA.. tetapi harus dibayar dengan kesetiaan dan kejujuran dalam pelayanan.

Tiada ulasan: