Pengikut

17 Julai 2008

LANGKAH PERTAMA TELAH BERMULA

11-12 Julai lalu saya bersama Pdt Christopher dan 'team' (cikgu Jaslin, Lusin, Walter, Anan dan Gembala Jeliron) telah mengadakan bengkel di Marudu Inn. Saya dan Boy (gelaran lama kami kepada Pdt Christopher) merupakan EXCO PCS yang dipertanggungjawabkan mengendali bidang R & D (Penyelidikan dan Pembangunan). Di bawah bidang R & D terdapat 6 unit iaitu :
  1. THEOLOGI - ke arah penyusunan dan pembukuan isu-isu yang dianggap 'mendesak' dalam konteks PCS. PCS harus membuat pendirian dari sudut theologi/doktrin seperti penumpangan tangan, dll
  2. PENTERJEMAHAN - memperkasa team penterjemah sedia ada dan meluaskan kefungsian penterjemahan dalam PCS.
  3. BIASISWA - merancangan pelaksanaan bantuan biasiswa dari Mission 21 mengikut nisbah pembahagian 70:30 (Theologi dan Akademik)
  4. MUZIK - menjadikan muzik menjadi nadi yang menyegarkan ibadah dalam PCS bagi melahirkan penyembah Allah yang benar.
  5. SUMBER MANUSIA - Menjalankan kajian statistik dan kajian persepsi bagi mendapatkan maklumat yang lebih tepat mengenai PCS
  6. WEBSITE - menjadi penyelaras pengendalian website rasmi PCS.

Dengan tenaga, masa dan sumber yang terhad pastinya team ini menghadapai cabaran yang besar. Saya mengalu-alukan sebarang cadangan dari anda semua terlebih bantuan secara badaniah demi pelayanan ini. Saya yakin inilah masanya 'transisi' yang sihat yang Allah mahu kerjakan dalam PCS.

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

If im in the situation of the owner of this blog. I dont know how to post this kind of topic. he has a nice idea.

Ps.Daniel O. berkata...

Cikgu Maklin n group; Pdt.Christopher...well done...u have going a ahead, this is a great job n have a better effect to our church...saya sokong dan harap dapat di segerakan..let be a friendly and honesty..Gbu..

Tanpa Nama berkata...

keupayaan anda dlm mengendalikan exco ini sedikit sebanyak dapat melahirkan penyembah2 yg benar..

pbpcs berkata...

Teruskan usaha anda...Imanuel!

Tanpa Nama berkata...

cikgu,AramaiT..logot-logoto..kio...

Tanpa Nama berkata...

Hi sir, PCS youth were discussing about the dissapointment in this PCS church here at friendster. Currently, 183 members joined the PCS Group discussion there.. most of them youths.. maybe u can join there to contribute u ideas n suggestion.. etc. A lot of topics being discussed there. Thanks.

http://www.friendster.com/group-discussion/index.php?t=msg&th=1889329&start=0&

IsOn berkata...

I wish you all the best. This is definitely something good for PCS. I don't know, but maybe someday I can join your meeting. Keep up the good work for Christ. God bless you guys.

The Momogun berkata...

dear all my bro..
PCS website already launch around july 2008.


just click www.gpcs.com.my

and gbu all.